-- fps
score
ammo
hull

SuBmarine game

SuBmarine shooter

Opdrachtgever

Haags Pop Centrum

Project

SuBmarine shooter

During a meeting with the Haags Pop Centrum about their new ‘SuBmarine’ alternative popmusic website, they mentioned it would be fun if there was a simple, submarine themed shoot-em-up included in the site. The game should have a bizarre, surreal and submarine atmosphere, and you should be able to, you know, shoot things.

After we created the full-screen background animation for the main website with babylon.js, we used elements from that animation to create that game. We learned that babylon.js has fantastic, simple to implement collision detection, and a great positional audio API.

When we had the basic game engine going, the most fun part was adding the over-the-top sounds. We really like the sounds of the torpedoes and explosions, which are actually close-mic’d avalanche rockets

That, and the particles, of course. We like particles.

The scary fish were cut from photo’s from Baltic deep sea fisher Roman Fedortsov’s amazing Instagram account.

 

Tijdens een bijeenkomst met het Haags Pop Centrum over hun nieuwe alternatieve popmuziekwebsite ‘SuBmarine’ zeiden ze dat het leuk zou zijn als er een eenvoudige shoot-em-up met duikbootthema op de site zou staan. De game moet een bizarre, surrealistische en onderzeese sfeer hebben, en je moet dingen kunnen schieten.

Nadat we met babylon.js de achtergrondanimatie op volledig scherm voor de hoofdwebsite hadden gemaakt, hebben we elementen uit die animatie gebruikt om die game te maken. We wisten dat babylon.js een fantastische, eenvoudig te implementeren botsingsdetectie en een geweldige positionele audio-API heeft.

Toen we de basisgame-engine hadden draaien, was het leukste deel het toevoegen van de over-the-top geluiden. We houden echt van de geluiden van de torpedo’s en explosies, die eigenlijk lawineraketten met een nauwe microfoon zijn

Dat, en de deeltjes natuurlijk. Wij houden van deeltjes.

De enge vissen zijn afkomstig uit foto’s van het geweldige Instagram-account van de diepzeevisser Roman Fedortsov uit de Oostzee.

Tech

HTML, css, Javascript, Greensock GSAP en babylon.js.

Werk van Rocketclowns

Volledige herbouw van de site met moderne technologieën, en een mooie kans om de look en feel af te stemmen op andere huidige ASTRON-websites, zoals astron.nl en science.astron.nl.

Vacaturewebsite voor astronomie-instituut ASTRON

Werken bij ASTRON

Voor Studio Tweede Kamer ontwikkelde Rocketclowns een boekingswebsite waar klanten op elk moment van de dag/nacht studioreserveringen kunnen plaatsen.

Gemakkelijk online boeken voor klanten van Studio Tweede Kamer

Studio Tweede Kamer

Donemus Publishing, uitgever van hedendaagse klassieke muziek, heeft een geavanceerd portaal voor componisten gelanceerd, gebouwd door Rocketclowns.

Een publicatieportaal voor hedendaagse klassieke componisten

MyDonemus

Een op maat gebouwd web- en e-commerceplatform voor ontwerperscollectief We Are Muze

Verwondering creëren door innovatief Nederlands modeontwerp

We Are MUZE

Rocketclowns Nieuws

Our mobile podcast recording studio fits neatly in a backpack, and can be up and running in minutes. Our experienced sound engineers will ensure top quality recording and post processing.

Rocketclowns Mobiele Podcast Studio

Our interactive web animation / sound design project ‘Roberto’s Garden‘ is an interactive web experience with quite a backstory.

https://rocketclowns.com/robertos-garden-featured-on-babylonjs-com/

Roberto’s Garden op babylonjs.com

Every now and then, when we really like the outcome of one of our experiments with interactive HTML5 animation, we splash it right on the front page of our site.

Splash page archive: Januari 2016

After a refreshing holiday on the beaches of schiermonnikoog|And Agia Pelagia in Crete, Greece|Rocketclowns are GO!

Opnieuw opstarten na de vakantie!

Stel je vraag aan rocketclowns!