-- fps
score
ammo
hull

SuBmarine game

SuBmarine shooter

Opdrachtgever

Haags Pop Centrum

Project

SuBmarine shooter

During a meeting with the Haags Pop Centrum about their new ‘SuBmarine’ alternative popmusic website, they mentioned it would be fun if there was a simple, submarine themed shoot-em-up included in the site. The game should have a bizarre, surreal and submarine atmosphere, and you should be able to, you know, shoot things.

After we created the full-screen background animation for the main website with babylon.js, we used elements from that animation to create that game. We learned that babylon.js has fantastic, simple to implement collision detection, and a great positional audio API.

When we had the basic game engine going, the most fun part was adding the over-the-top sounds. We really like the sounds of the torpedoes and explosions, which are actually close-mic’d avalanche rockets

That, and the particles, of course. We like particles.

The scary fish were cut from photo’s from Baltic deep sea fisher Roman Fedortsov’s amazing Instagram account.

 

Tijdens een bijeenkomst met het Haags Pop Centrum over hun nieuwe alternatieve popmuziekwebsite ‘SuBmarine’ zeiden ze dat het leuk zou zijn als er een eenvoudige shoot-em-up met duikbootthema op de site zou staan. De game moet een bizarre, surrealistische en onderzeese sfeer hebben, en je moet dingen kunnen schieten.

Nadat we met babylon.js de achtergrondanimatie op volledig scherm voor de hoofdwebsite hadden gemaakt, hebben we elementen uit die animatie gebruikt om die game te maken. We wisten dat babylon.js een fantastische, eenvoudig te implementeren botsingsdetectie en een geweldige positionele audio-API heeft.

Toen we de basisgame-engine hadden draaien, was het leukste deel het toevoegen van de over-the-top geluiden. We houden echt van de geluiden van de torpedo’s en explosies, die eigenlijk lawineraketten met een nauwe microfoon zijn

Dat, en de deeltjes natuurlijk. Wij houden van deeltjes.

De enge vissen zijn afkomstig uit foto’s van het geweldige Instagram-account van de diepzeevisser Roman Fedortsov uit de Oostzee.

Tech

HTML, css, Javascript, Greensock GSAP en babylon.js.

Werk van Rocketclowns

Een vernieuwde positie op het web voor Kip Gallus’ Antilounge Records, een platenlabel voor elektronische muziek uit Den Haag

Electronica-platenlabel

Antilounge

In nauwe samenwerking met zijn modellen zoekt Arwe naar het moment waarop ze hun geprojecteerde zelfbeeld loslaten en laten zien wie ze werkelijk zijn.

Fotografie Richard Westerhuis

ARWE.ART

Voor Studio Tweede Kamer ontwikkelde Rocketclowns een boekingswebsite waar klanten op elk moment van de dag/nacht studioreserveringen kunnen plaatsen.

Gemakkelijk online boeken voor klanten van Studio Tweede Kamer

Studio Tweede Kamer

Een campagnewebsite waar de KSU eenvoudig nieuwe vacatures kan plaatsen en bezoekers direct op de site kunnen solliciteren op onderwijsfuncties.

Wervingscampagne voor leraren in het basisonderwijs

Solliciteersnel.nu

Rocketclowns Nieuws

Since the beginning of this year, we’ve been tuning and refining our WordPress development workflow

Nieuwe technologie voor websiteontwikkeling

Our interactive web animation / sound design project ‘Roberto’s Garden‘ is an interactive web experience with quite a backstory.

https://rocketclowns.com/robertos-garden-featured-on-babylonjs-com/

Roberto’s Garden op babylonjs.com

After a refreshing holiday on the beaches of schiermonnikoog|And Agia Pelagia in Crete, Greece|Rocketclowns are GO!

Opnieuw opstarten na de vakantie!

Our Mobile Podcast Studio page has reached the top spot on Google for the search term ‘mobile podcast studio. Awesome! But how?

SEO: top ranking voor onze ‘Mobile Podcast Studio’ pagina

Stel je vraag aan rocketclowns!